Uit de winkel omdat groep je kleding draagt

Winkelketen C&A haalt een hoodie uit de winkel omdat deze associaties met extreem rechts zou hebben.  Eerder hebben we al eens gezien dat Lonsdale negatieve reclame kreeg omdat de Media dit merk met extreem rechts associeerde.

Wat ik mij afvraag is, waarom deze kleding na een klacht direct uit de winkel gehaald wordt maar merken als Prada, Gucci etc. welke structureel met tuig geassocieerd worden geen actie ondernemen. Wellicht dat de grote merken minder gevoelig zijn voor dit soort Twitter geklaag.

Het is wel behoorlijk stigmatiserend om te zeggen dat dit font (want daar gaat het over) gebruikt wordt door Extreem rechts en daarom niet in de winkels verkocht mag worden.

Merken zijn bang

Regelmatig gaan grote merken overstag door kleine groepen mensen die via Facebook of Twitter klagen. De marketing wereld is compleet overspannen en elk negatief geluid wordt extreem serieus genomen. Ik zou alle bedrijven willen adviseren, ja luister naar geluiden in de markt maar plaatst deze wel in de juiste context. Als 10 mensen klagen, is het het dan waard om een complete collectie uit de handel te halen?

Helaas is dit de huidige realiteit, ieder merk, of het nu een bedrijf of partij is geeft enorme aandacht aan een paar mensen die negatieve berichten sturen. Het zou voor iedereen een stuk meer ontspannen zijn als we alles even relativeren, 10 mensen hebben een probleem, “Sorry ik heb waardering voor uw gevoel, maar kan het helaas niet voor u oplossen”. De drang om 100% van de mensen tevreden te stellen maakt ons in opperste staat van paniek.

Mensen neem niet alles zo serieus en als een kleine groep niet blij met u is, helaas.

 

Wat vind jij, zijn we doorgeslagen in het opvolgen van negatieve reacties? Of is het wel goed dat bedrijven hier extreem gevoelig voor zijn? Laat het weten in de comments.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *